Menu główne
Menu szkoła
e-mail

Zakończenie projektów edukacyjnych z historii, chemii i biologii

Wakacje za pasem, powoli więc kończymy realizowane w naszym gimnazjum projekty edukacyjne. 19 maja br. odbyła się publiczna prezentacja projektów z historii, chemii i biologii. Opiekunki projektów - panie: Anna Mrozińska i Beata Faszyńska-Adamczak postanowiły połączyć siły i grupy projektowe zaprezentowały efekty swojej kilkumiesięcznej pracy podczas wspólnego spotkania. Zaproszono dyrektora szkoły - panią Teresę Guzerę, wychowawcę klasy 2A - panią Agnieszkę Cieślę oraz oczywiście rodziców uczniów. Na prezentację przybyli także inni członkowie rodzin drugoklasistów - rodzeństwo i ciocie, pojawiły się także uczennice z klasy pierwszej. Jednym słowem publiczność dopisała, a atmosfera była bardzo sympatyczna.

Jako pierwsi prezentowali efekty swojej pracy "historycy", którzy realizowali projekt pt. "Człowiek i technika - Amerykanie w czasie II wojny światowej". Uczniowie omówili wkład USA w działania wojenne, a dziewczęta, które uczestniczyły w projekcie scharakteryzowały wybrane elementy życia Amerykanek w czasie II wojny światowej. Warto wspomnieć, że uczennice były przebrane - jedna wcieliła się w rolę elegantki, a druga w rolę kobiety pracującej w fabryce. Uczestnicy projektu historycznego pokazali także wykonane przez siebie makiety samolotu, czołgu i łodzi podwodnej wykonane z surowców wtórnych, grę Quiz - USA w czasie II wojny światowej, prezentację multimedialną oraz planszę dydaktyczną.

Następni do akcji ruszyli "chemicy" realizujący projekt zatytułowany "Chemia w życiu i w kuchni". Uczniowie uczestniczący w tym projekcie omówili wszechobecność substancji chemicznych wokół nas oraz uświadomili publiczności zagrożenia wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z substancjami niebezpiecznymi. Swoje wystąpienie zakończyli, jak na "chemików" przystało, serią różnorodnych i ciekawych doświadczeń, które można było dokładnie obejrzeć na ekranie dzięki użyciu kamery internetowej.

Na końcu przyszła kolej na "biologów", którzy realizowali projekt pt. "Atrakcje przyrodnicze Lasku Bytkowskiego". Problemem, którym zajmowała się ta grupa była próba odpowiedzi na pytanie Czy spacer przez Lasek Bytkowski może być ciekawy? Jak można się domyślić, odpowiedź na to pytanie była twierdząca. Młodzież opowiadała o faunie i florze tego miejsca, ilustrując swoje wypowiedzi pięknie wykonaną prezentacją. Ciekawostką było zaprezentowanie publiczności wzoru, na podstawie którego można obliczyć wiek drzewa bez ścinania go i żmudnego liczenia słojów. Wszystkie grupy projektowe otrzymały brawa. Bardzo miłym akcentem ze strony uczniów było podarowanie opiekunkom projektów pięknych bukietów w podziękowaniu za współpracę.

I jeszcze jedno - pomimo tego, że projekty były z różnych dziedzin nauki, to połączyła je ... matematyka. W historii była to statystyka, w chemii umiejętność właściwego doboru proporcji poszczególnych substancji, a w biologii wzór na oznaczenie wieku drzewa :-)



Beata Faszyńska-Adamczak
Anna Mrozińska

powrót