

Archiwum projektów edukacyjnych realizowanych
w Gimnazjum Nr 3 im. Wojciecha Korfantego
w Siemianowicach Śląskich
w roku szkolnym 2013/2014
Zasady realizacji projektu edukacyjnego | Załącznik nr 1 | Załącznik nr 2 | Załącznik nr 3 | Załącznik nr 4 |
Załącznik nr 5 | Załącznik nr 6 | Załącznik nr 7 | Załącznik nr 8 | Załącznik nr 9 |
USA - pocztówki z podróży.
Jakie miejsca w Stanach Zjednoczonych
powinien
odwiedzić pasjonat historii?
Okres realizacji: październik 2013 - maj 2014
Opiekun projektu: lic. Anna Szubińska
Cele projektu:
- poznanie historii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
- poznanie geografii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
- rozwijanie wiedzy ogólnej dotyczącej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji,
- rozwijanie umiejętność pracy w grupach, planowania, rozwiązywania zadań,
- rozwijanie odpowiedzialności za swoją pracę i umiejętność wywiązywania się z powierzonych zadań,
- integracja uczniów z różnych klas poprzez wspólną pracę nad projektem,
- wykorzystanie i rozwijanie umiejętności pracy z komputerem i Internetem,
- prezentacja efektów swojej pracy (prace projektowe, plakaty, makiety, prezentacje multimedialne, strona www),
- samoocena efektów swojej pracy.
Problem:
- Jakie miejsca w USA powinien odwiedzić ktoś, kto interesuje się historią tego kraju?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Województwo śląskie - nie do opowiedzenia, do zobaczenia!
Okres realizacji: pażdziernik 2013 - maj 2014
Opiekun projektu: mgr Beata Faszyńska-Adamczak
Cele ogólne projektu:
- kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej oraz poczucia dumy z bycia mieszkańcem województwa śląskiego,
- rozbudzanie zainteresowania przeszłością i teraźniejszością województwa śląskiego,
- kształtowanie umiejętności spędzania wolnego czasu w sposób kulturalny, bezpieczny i zdrowy.
Problem:
- Województwo śląskie - czym zachwyca i przyciąga czyli czy jest przyjaznym miejscem dla swoich mieszkańców, osób przejezdnych i turystów?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Sole wokół nas
Okres realizacji: 04 Listopad 2013 - 28 marzec 2014
Opiekun projektu: mgr Mariola Jabłońska
Cele projektu:
- wskazanie i uzasadnienie obecności soli w życiu codziennym,
- poznanie nazw zwyczajowych i systematycznych wzorów chemicznych i właściwości soli, które występują w rolnictwie, budownictwie, medycynie, kuchni, łazience i szkodliwych dla człowieka,
- kształcenie umiejętności wyszukiwania, porządkowania i przetwarzania informacji,
- praca w grupie,
- nabywanie umiejętności zaprezentowania efektów własnej pracy publicznie.
Problem:
- Czy wszystkie sole są słone i białe?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Żyj zdrowo -czy wiesz co jesz ?
Okres realizacji: wrzesień 2013 - maj 2014
Opiekun projektu: mgr Magdalena Bukowska-Kaczmarczyk
Cel projektu:
- kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia wśród młodzieży,
- kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną,
- poznanie skutków nieodpowiedniego żywienia,
- poznanie zasad i technik przygotowywania zdrowych posiłków i jadłospisów,
- poznanie zasad opracowania i przeprowadzania ankiet, ich analizy oraz wyciągania wniosków,
- poznanie zasad obliczania wyników ankietowych oraz opracowanie ich w wykresach kołowych, słupkowych,
- rozpowszechnianie zasad zdrowego stylu życia w środowisku szkolnym,
- rozwijanie aktywności fizycznej młodzieży
- dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych
- poznanie zasad pisania sprawozdań i przygotowywania prezentacji,
- poznanie zasad przygotowania i projektowania plakatów edukacyjno-informacyjnych,
- nauka współpracy w grupie i zespole,
- rozwijanie inwencji twórczej, samodzielności i kreatywności uczniów w opracowaniu i realizacji zadań projektu,
- możliwość prezentowania własnych umiejętności: plastycznych, informatycznych, literackich i organizacyjnych,
- rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
- kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa,
- integracja szkolnej grupy rówieśniczej,
- rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
- uczenie odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
Problem:
- Czy uczniom naszego gimnazjum grozi otyłość?
- Czy lepiej spędzać wolny czas aktywnie?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Portret współczesnego nastolatka
Okres realizacji: listopad 2013 - maj 2014
Opiekun projektu: mgr Magdalena Lyska
Cel ogólne projektu:
- wykreowanie portretu współczesnego nastolatka (wygląd, cechy charakteru, zainteresowania, formy spędzania czasu wolnego),
- prezentacja praw i obowiązków współczesnego nastolatka w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych,
- zastosowanie wiedzy i umiejętności językowych w praktyce,
- rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej za efekty pracy.
Problem:
- Czy współczesny nastolatek to uczeń Gimnazjum Nr 3 im. Wojciecha Korfantego?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Bądź odpowiedzialny - zostań ratownikiem przedmedycznym
Okres realizacji: luty 2014 - maj 2014
Opiekun projektu: mgr Danuta Witkowska
Cel ogólne projektu:
- przygotowanie do działań ratowniczych w przypadku wystapienia zagrożenia życia i zdrowia oraz nabycie uniejętności udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
- wdrażanie do świadomego uczestniczenia w życiu regionu i kraju na wypadek wystąpienia różnych zagrożeń,
- kształtowanie i rozwijanie wzorcowych postaw ludzkich takich jak solidarność ludzka, obowiązek niesienia pomocy potrzebującym, ochrona zdrowia własnego i innych.
Problem:
- W jaki sposób możemy skutecznie udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej drugiemu człowiekowi?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj
Jak oszukać wzrok?- złudzenia optyczne.
Okres realizacji: styczeń 2014 - kwiecień 2014
Opiekun projektu: mgr Grażyna Audziewicz
Cel projektu:
- zapoznanie się ze złudzeniami optycznymi,
- zastosowanie złudzeń w różnych dziedzinach życia,
- rozwijanie umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i zastosowania informacji uzyskanych z różnych źródeł,
- rozwijanie umiejętności integracji międzyprzedmiotowej,
- posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,
- kształtowanie umiejętności planowania i organizacji pracy własnej uczniów,
- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
- kształtowanie umiejętności wykonywania prostych doświadczeń oraz właściwego opisu wykonywanych czynności,
- rozwijanie stosowania fachowej terminologii i umiejętności myślenia naukowego.
Problem:
- Czy obraz powstający w naszych oczach jest odzwierciedleniem rzeczywistości?
- Czy to, co obserwujemy, jest zawsze obiektywną prawdą?
Karta projektu - tutaj
Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj