Menu główne
Menu szkoła
e-mail

Archiwum projektów edukacyjnych realizowanych
w Gimnazjum Nr 3 im. Wojciecha Korfantego
w Siemianowicach Śląskich
w roku szkolnym 2013/2014






Szkolne zasady realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum nr 3 im. Wojciecha Korfantego w Siemianowicach Śląskich wraz z załącznikami






USA - pocztówki z podróży.
Jakie miejsca w Stanach Zjednoczonych
powinien odwiedzić pasjonat historii?


Okres realizacji: październik 2013 - maj 2014


Opiekun projektu: lic. Anna Szubińska


Cele projektu:
  • poznanie historii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • poznanie geografii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dotyczącej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji,
  • rozwijanie umiejętność pracy w grupach, planowania, rozwiązywania zadań,
  • rozwijanie odpowiedzialności za swoją pracę i umiejętność wywiązywania się z powierzonych zadań,
  • integracja uczniów z różnych klas poprzez wspólną pracę nad projektem,
  • wykorzystanie i rozwijanie umiejętności pracy z komputerem i Internetem,
  • prezentacja efektów swojej pracy (prace projektowe, plakaty, makiety, prezentacje multimedialne, strona www),
  • samoocena efektów swojej pracy.

Problem:
  • Jakie miejsca w USA powinien odwiedzić ktoś, kto interesuje się historią tego kraju?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Województwo śląskie - nie do opowiedzenia, do zobaczenia!


Okres realizacji: pażdziernik 2013 - maj 2014


Opiekun projektu: mgr Beata Faszyńska-Adamczak


Cele ogólne projektu:
  • kształtowanie poczucia tożsamości regionalnej oraz poczucia dumy z bycia mieszkańcem województwa śląskiego,
  • rozbudzanie zainteresowania przeszłością i teraźniejszością województwa śląskiego,
  • kształtowanie umiejętności spędzania wolnego czasu w sposób kulturalny, bezpieczny i zdrowy.

Problem:
  • Województwo śląskie - czym zachwyca i przyciąga czyli czy jest przyjaznym miejscem dla swoich mieszkańców, osób przejezdnych i turystów?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Sole wokół nas


Okres realizacji: 04 Listopad 2013 - 28 marzec 2014


Opiekun projektu: mgr Mariola Jabłońska


Cele projektu:
  • wskazanie i uzasadnienie obecności soli w życiu codziennym,
  • poznanie nazw zwyczajowych i systematycznych wzorów chemicznych i właściwości soli, które występują w rolnictwie, budownictwie, medycynie, kuchni, łazience i szkodliwych dla człowieka,
  • kształcenie umiejętności wyszukiwania, porządkowania i przetwarzania informacji,
  • praca w grupie,
  • nabywanie umiejętności zaprezentowania efektów własnej pracy publicznie.

Problem:
  • Czy wszystkie sole są słone i białe?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Żyj zdrowo -czy wiesz co jesz ?


Okres realizacji: wrzesień 2013 - maj 2014


Opiekun projektu: mgr Magdalena Bukowska-Kaczmarczyk


Cel projektu:
  • kształtowanie nawyków zdrowego stylu życia wśród młodzieży,
  • kształtowanie zmiany postaw i zachowań związanych z prawidłowym żywieniem, odpowiednią jakością zdrowotną żywności i aktywnością fizyczną,
  • poznanie skutków nieodpowiedniego żywienia,
  • poznanie zasad i technik przygotowywania zdrowych posiłków i jadłospisów,
  • poznanie zasad opracowania i przeprowadzania ankiet, ich analizy oraz wyciągania wniosków,
  • poznanie zasad obliczania wyników ankietowych oraz opracowanie ich w wykresach kołowych, słupkowych,
  • rozpowszechnianie zasad zdrowego stylu życia w środowisku szkolnym,
  • rozwijanie aktywności fizycznej młodzieży
  • dostarczenie wiedzy i umiejętności korzystania z informacji zamieszczonych na opakowaniach produktów spożywczych
  • poznanie zasad pisania sprawozdań i przygotowywania prezentacji,
  • poznanie zasad przygotowania i projektowania plakatów edukacyjno-informacyjnych,
  • nauka współpracy w grupie i zespole,
  • rozwijanie inwencji twórczej, samodzielności i kreatywności uczniów w opracowaniu i realizacji zadań projektu,
  • możliwość prezentowania własnych umiejętności: plastycznych, informatycznych, literackich i organizacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa,
  • integracja szkolnej grupy rówieśniczej,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • uczenie odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

Problem:
  • Czy uczniom naszego gimnazjum grozi otyłość?
  • Czy lepiej spędzać wolny czas aktywnie?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Portret współczesnego nastolatka


Okres realizacji: listopad 2013 - maj 2014


Opiekun projektu: mgr Magdalena Lyska


Cel ogólne projektu:
  • wykreowanie portretu współczesnego nastolatka (wygląd, cechy charakteru, zainteresowania, formy spędzania czasu wolnego),
  • prezentacja praw i obowiązków współczesnego nastolatka w Polsce i w krajach niemieckojęzycznych,
  • zastosowanie wiedzy i umiejętności językowych w praktyce,
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej za efekty pracy.

Problem:
  • Czy współczesny nastolatek to uczeń Gimnazjum Nr 3 im. Wojciecha Korfantego?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Bądź odpowiedzialny - zostań ratownikiem przedmedycznym


Okres realizacji: luty 2014 - maj 2014


Opiekun projektu: mgr Danuta Witkowska


Cel ogólne projektu:
  • przygotowanie do działań ratowniczych w przypadku wystapienia zagrożenia życia i zdrowia oraz nabycie uniejętności udzielania pierwszej pomocy w nagłych wypadkach,
  • wdrażanie do świadomego uczestniczenia w życiu regionu i kraju na wypadek wystąpienia różnych zagrożeń,
  • kształtowanie i rozwijanie wzorcowych postaw ludzkich takich jak solidarność ludzka, obowiązek niesienia pomocy potrzebującym, ochrona zdrowia własnego i innych.

Problem:
  • W jaki sposób możemy skutecznie udzielić pierwszej pomocy przedmedycznej drugiemu człowiekowi?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Jak oszukać wzrok?- złudzenia optyczne.


Okres realizacji: styczeń 2014 - kwiecień 2014


Opiekun projektu: mgr Grażyna Audziewicz


Cel projektu:
  • zapoznanie się ze złudzeniami optycznymi,
  • zastosowanie złudzeń w różnych dziedzinach życia,
  • rozwijanie umiejętności wyszukiwania, selekcjonowania i zastosowania informacji uzyskanych z różnych źródeł,
  • rozwijanie umiejętności integracji międzyprzedmiotowej,
  • posługiwanie się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi,
  • kształtowanie umiejętności planowania i organizacji pracy własnej uczniów,
  • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,
  • kształtowanie umiejętności wykonywania prostych doświadczeń oraz właściwego opisu wykonywanych czynności,
  • rozwijanie stosowania fachowej terminologii i umiejętności myślenia naukowego.

Problem:
  • Czy obraz powstający w naszych oczach jest odzwierciedleniem rzeczywistości?
  • Czy to, co obserwujemy, jest zawsze obiektywną prawdą?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




powrót