Menu główne
Menu szkoła
e-mail

Archiwum projektów edukacyjnych realizowanych
w Gimnazjum Nr 3 im. Wojciecha Korfantego
w Siemianowicach Śląskich
w roku szkolnym 2014/2015






Szkolne zasady realizacji projektu edukacyjnego w Gimnazjum nr 3 im. Wojciecha Korfantego w Siemianowicach Śląskich wraz z załącznikami






Osiągnięcia cywilizacyjne starożytnego Rzymu.


Okres realizacji: październik 2014 - marzec 2015


Opiekun projektu: Beata Faszyńska-Adamczak


Cele projektu:
  • charakterystyka najważniejszych osiągnięć kultury materialnej i duchowej antycznego świata w różnych dziedzinach: nauce, architekturze, sztuce, literaturze, religii;
  • znalezienie przykładów osiągnięć cywilizacyjnych antyku, które mają wpływ na cywilizację współczesną.

Problem:
  • Czy współczesny świat korzysta z osiągnięć starożytnych Rzymian? (Czy cywilizacja rzymska jest kolebką cywilizacji europejskiej?)

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




II wojna światowa - człowiek i technika.


Okres realizacji: październik 2014 - maj 2015


Opiekun projektu: mgr Beata Faszyńska-Adamczak


Cele ogólne projektu:
  • rozbudzanie zainteresowania tematyką II wojny światowej,
  • zapoznanie z rozwojem technologicznym okresu II wojny światowej i jego wpływem na przebieg wojny,
  • kształtowanie umiejętności oceny ludzkich zachowań i postaw w obliczu ekstremalnych warunków.

Problem:
  • Jak ludzie wykorzystali technikę i rozwój cywilizacyjny podczas II wojny światowej?
  • Jak radziła sobie z codziennym życiem ludność cywilna podczas okupacji niemieckiej?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Jak zorganizować wycieczkę do Berlina?


Okres realizacji: listopad 2014 - czerwiec 2015


Opiekun projektu: mgr Magdalena Lyska


Cele ogólne projektu:
  • poszerzenie wiedzy kulturoznawczej,
  • zastosowanie wiedzy i umiejętności językowych w praktyce,
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie oraz odpowiedzialności indywidualnej i zbiorowej za efekty pracy.

Problem:
  • Jak zorganizować wycieczkę do Berlina, by ta stała się niezapomnianym przeżyciem dla jej uczestników?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Palcem po mapie - od Plymouth do Las Vegas czyli co zobaczyć w USA?


Okres realizacji: listopad 2014 - czerwiec 2015


Opiekun projektu: lic. Anna Szubińska


Cele ogólne projektu:
  • poznanie geografii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • poznanie najciekawszych miejsc w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • rozwijanie wiedzy ogólnej dotyczącej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej,
  • rozwijanie wyobraźni i przekładanie pomysłów na formę plastyczną,
  • rozwijanie kompetencji językowych związanych z podróżowaniem, opisami miejsc,
  • rozwijanie umiejętności wyszukiwania informacji,
  • rozwijanie umiejętność pracy w grupach, planowania, rozwiązywania zadań,
  • rozwijanie odpowiedzialności za swoją pracę i umiejętność wywiązywania się z powierzonych zadań,
  • integracja uczniów z różnych klas poprzez wspólną pracę nad projektem,
  • wykorzystanie i rozwijanie umiejętności pracy z komputerem i Internetem,
  • prezentacja efektów swojej pracy (prace projektowe, plakaty, makiety, prezentacje multimedialne, strona www),
  • samoocena efektów swojej pracy.

Problem:
  • Co warto zobaczyć jadąc do Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej?
  • Jakie miejsca do zwiedzenia i odwiedzenia wybrać?

Karta projektu - tutaj




Jaki wpływ na zdrowie człowieka ma wysiłek fizyczny?


Okres realizacji: styczeń 2015 - maj 2015


Opiekun projektu: mgr Dariusz Szeląg


Cele ogólne projektu:
  • poznanie funkcjonowania organizmu człowieka podczas wysiłku fizycznego,
  • zapoznanie się szczegółowo z budową anatomiczną człowieka,
  • zapoznanie z testami sprawności fizycznej (ISF - Zuchory, MTSF, Próba Harwardzka, Eurofit, Test Chromińskiego).

Problem:
  • Czy warto być aktywnym, by być sprawniejszym i czy na pewno zdrowszym?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Beskid Śląski na każdą pogodę.


Okres realizacji: październik 2014 - czerwiec 2015


Opiekun projektu: mgr Anna Bućkowska


Cele ogólne projektu:
  • rozbudzenie indywidualnych zainteresowań ucznia krajobrazami Beskidu Śląskiego,
  • uwrażliwienie na piękno i niepowtarzalność różnych miejsc w Beskidzie Śląskim,
  • poznanie i stosowanie zasad bezpiecznego zachowania się w górach,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą, kompasem oraz GPS-em,
  • kształtowanie umiejętności planowania wycieczek górskich z uwzględnieniem czasu przejścia, trudności szlaku oraz predyspozycji uczestników wycieczki,
  • kształtowanie umiejętności spędzania wolnego czasu w sposób aktywny i bezpieczny.

Problem:
  • Czy Beskid Śląski jest miejscem zachęcającym do aktywnego wypoczynku o każdej porze roku?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Dlaczego woda w oceanie jest słona?


Okres realizacji: listopad 2014 - maj 2015


Opiekun projektu: mgr Anna Bućkowska


Cele ogólne projektu:
  • rozbudzenie indywidualnych zainteresowań ucznia hydrologią oraz hydrografią,
  • stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów hydrologicznych,
  • poznanie zjawisk zachodzących w wodach oceanicznych,
  • praktyczne wykorzystanie wiedzy,
  • kształtowanie współpracy w zespole.

Problem:
  • Z czego wynika i jak się kształtuje zasolenie wód mórz i oceanów?

Karta projektu - tutaj

Sprawozdanie z realizacji projektu - tutaj




Ryby polskich zbiorników wodnych.


Okres realizacji: luty 2015 - czerwiec 2015


Opiekun projektu: mgr Magdalena Bukowska-Kaczmarczyk


Cele ogólne projektu:
  • poznanie budowy i funkcji życiowych ryb,
  • poznanie gatunków ryb występujących w wodach słonych i słodkich w Polsce,
  • poznanie gatunków chronionych w Polsce,
  • gdzie na ryby w Siemianowicach i nie tylko,
  • sposoby wędkowania,
  • ryby- źródło zdrowia,
  • poznanie zasad pisania sprawozdań i przygotowywania prezentacji,
  • możliwość prezentowania własnych umiejętności: plastycznych, informatycznych, literackich i organizacyjnych,
  • rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole,
  • kształtowanie postaw zdrowej rywalizacji i współzawodnictwa,
  • integracja szkolnej grupy rówieśniczej,
  • rozwijanie umiejętności komunikacyjnych,
  • uczenie odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

Problem:
  • Czy wędkarstwo to dobry sposób na spędzanie wolnego czasu?

Karta projektu - tutaj




powrót