Socrates Comenius

Agrigento

Drugi tydzień naszego pobytu na Sycylii zaczęliśmy od całodniowej wycieczki na południe wyspy, do miejscowości Agrigento.
Agrigento to jedna z największych atrakcji turystycznych Sycylii, światowej sławy centrum archeologiczne, architektoniczne i artystyczne. My zwiedziliśmy Dolinę Świątyń - starożytną dzielnicę miasta. Ekscytujące architektoniczne pozostałości antycznego miasta z V, IV i III.p.n.e rozrzucone są po całej dolinie. Dzięki Pani Ricie, nie tylko nauczycielowi języka angielskiego, ale również zawodowemu przewodnikowi, odbyliśmy niezapomnianą lekcję historii sztuki siedząc kilka metrów od wspaniale zachowanej świątyni doryckiej.
Podziwialiśmy świątynię Concordia, światynie: Junony, Heraklesa i Zeusa
Widzieliśmy mury obronne, które były, w późniejszym okresie, miejscem pochówku zmarłych.
Spacerowaliśmy drogą zbudowaną kilka wieków przed narodzeniem Chrystusa, wzdłuż której rosną drzewka migdałowe.
Podczas kilkugodzinnego pobytu w Agrigento odbyliśmy niesamowitą podróż w czasie, poznając historię i tajniki architektury starożytnej.