Socrates Comenius

Jura Krakowsko-Częstochowska

9 maja zabraliśmy naszych sycylijskich przyjaciół na całodniową wycieczkę do Jury Krakowsko-Częstochowskiej. W trakcie wycieczki mieliśmy okazję podziwiać nie tylko wiele historycznych miejsc, ale również piękne krajobrazy Jury.
Zwiedziliśmy zamek w Pieskowej Skale, gdzie dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat historii tego miejsca. Poznaliśmy, między innymi, legendę o diable, który z Tatr zabrał jeden z wierzchołków górskich, obrócił go do góry nogami i postawił w pobliżu zamku - to słynna Maczuga Herkulesa.
Wspięliśmy się także na Grodzisko, gdzie oglądaliśmy bardzo stary kościółek.
Kolejnym celem naszej podróży był Ojców oraz Grota Łokietka.
Po zwiedzeniu groty pojechaliśmy do letniego domku państwa Wiśniewskich (którzy zorganizowali dla nas cały pobyt na Jurze). Świetnie się bawiliśmy, zajadając kiełbaskami, śpiewając i po prostu ciesząc się naszą obecnością w tym pięknym miejscu. Po całym dniu pełnym niezapomnianych wrażeń wracaliśmy wprawdzie trochę zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi, ponieważ była to dla nas naprawdę udana wycieczka.